D-mærket er Danmarks nye mærkningsordning for it-sikkerhed og ansvarlig dataanvendelse.

D-mærket tydeliggør hvilke virksomheder, der udviser digital ansvarlighed og giver dermed både forretningsværdi til virksomhederne, tryghed til forbrugerne og skaber et stærkere digitalt Danmark.

D-mærket er relevant for alle typer af virksomheder og guider virksomhederne til nemmere at få overblik over, hvad de skal leve op til.

Kriterierne for D-mærket er baseret på anerkendte, internationale rammeværker fra europæiske og nationale råd, udvalg og arbejdsgrupper.

Industriens Fond står bag D-mærket i samarbejde med Dansk Industri, Dansk Erhverv, SMVdanmark og Forbrugerrådet Tænk. D-mærket støttes af Erhvervsstyrelsen og er en uafhængig privat organisation.

For at sikre virksomhedsforankring består styregruppen, udover Dansk Industri, Dansk Erhverv, SMVdanmark og Forbrugerrådet Tænk, af udpegede virksomhedsrepræsentanter samt observatører fra Industriens Fond og Erhvervsstyrelsen.

Inden din virksomhed

https://d-maerket.dk/events-og-artikler/se-d-maerkets-lanceringsevent/

https://d-maerket.dk/ofte-stillede-sporgsmal/

Mikkel Emmerik CEO, Adeo Datacenter ApS Information vedr. nedbrud d. 18/08-2021 samt opdatering.

Yderligere opdatering

Med onsdagens nedbrud in mente er det vigtig for mig at få kommunikeret, hvor seriøst vi tager sådan en hændelse. 100% oppetid er hvad vi sammen med fantastisk service, hver eneste dag arbejder hårdt på at give igen som tak for jeres tillid og forretning.

I onsdags fejlede vi desværre.

Det bedste vi herefter kan gøre er at sikre, at samme fejl ikke sker igen, samt at få kommunikeret åbent og ærligt ud. Torsdag morgen havde vi møde med vores leverandør, hvor alle sten blev vendt.

Min agenda var klar: En lignende episode må ikke ske igen.
Udfaldet af mødet blev, at vi torsdag morgen lagde en ordre på udskiftning af samtlige eksisterende batterier samt en udbygning af systemet for en endnu højere grad af redundans fremadrettet. I morges gik arbejdet i gang, og jeg kan med glæde berette, at vi her til aften er fuldt ud implementeret med det nye setup.

Slutteligt vil jeg gerne sende jer alle en dyb tak for den forståelse og opbakning I har vist både mig og resten af teamet.

Mikkel Emmerik
CEO, Adeo Datacenter ApS


Information vedr. nedbrud d. 18/08-2021

Først og fremmest vil jeg dybt og inderligt beklage de gener som dagens nedbrud med garanti har forårsaget. Jeg vil i nedenstående forsøge at gengive dagens hændelse, hvad dette hos os medførte samt hvad vi kommer til at gøre for, at en lignende situation ikke opstår i fremtiden.

Kl. 13:18 mistede datacenteret bystrømmen, hvilket Radius på nuværende tidspunkt ikke er kommet med en forklaring på. At miste bystrømmen i enten kortere eller længere tid er en “normalitet”, og noget vi har prøvet en masse gange tidligere. Som foranstaltning til dette har vi et UPS-system med tilkoblede batterer samt et nødstrømsanlæg i form af dieselgenerator.

Tidligere har dette fungeret fuldkommen uden problemer og dagens hændelse er den første af sin slags. Problemet er af vores UPS-leverandør blevet lokaliseret til en fejl på et eller flere batterier eller strengen der forbinder disse. Dette betød, at UPSen kun var kørende i under 10 sekunder før den løb tør for batteri. 10 sekunder er præcis ikke nok tid til, at dieselgeneratoren tog over, hvilket betød strømafbrydelse på alt udstyr.

Til information er vores setup gearet til en batteritid på 18 minutter, vel og mærke, hvis tingene ikke fejler som i dag. Vi har i morgen møde med vores leverandør / servicepartner med henblik på at få skiftet samtlige batterier ud. Uden at det på nogen måde må opfattes som en ansvarsfraskrivelse, så kan jeg nævne, at batterierne er under 3 år gamle og de er leveret og installeret af en professionel servicepartner.

Vores leverandør har her til eftermiddag foreslået, at der evt. kan laves redundans på det i forvejen redundante batteri-setup. Uden at kende detaljerne til bunds kan jeg love, at det er noget vi vil forfølge. Strømafbrydelsen har ydermere haft den effekt, at en enkelt af vores switche døde samt en del systemer skulle have hjælp til at komme op igen. Dette har for nogle kunder med virtuelle miljøer drastisk forlænget nedetiden på hele eller dele af løsningen.

I bagklogskabens klare lys føler jeg – hånden på hjertet – ikke, at dagens strømnedbrud og efterfølgende fejl på batteri(er) kunne være forudset. Omvendt viser der sig nu alligevel en mulighed for yderligere redundans, hvilket vi vil forfølge. Igen, jeg beklager virkelig de gener dette har medført. Jeg vil gøre alt, hvad jeg kan for, at lignende ikke sker i fremtiden.

Såfremt du har brug for yderligere forklaring, så står jeg til rådighed 24/7 på både mail og telefon.

Jeg håber på jeres forståelse og fortsatte tillid.

Mikkel Emmerik
CEO, Adeo Datacenter ApS

NYHED – Fri Support Aftale FSA

Som noget nyt indfører ITEMA FSA modellen hvor du som kunde kan få fri support på de computere, Mac eller PC, som er omfattet af FSA aftalen. Du betaler kun DKK 500,- om måneden pr. computer også kan medarbejderen ringe og få alt den hjælp der er behov for.

Har du lyst til at høre mere så ring på vores hovednummer 88 80 88 88 og tryk 2 for at komme til salg.

Alle priser er ex. moms

ITEMA går på sommerferie i ugerne 27 til 32

Bare rolig vi er her stadig til at hjælpe dig men med nedsat bemanding. Du kan derfor forvente lidt længere responstid end normalt.

Vores åbningstider er stadig 8:30 til 16:30 mandag til torsdag og 8:30 til 16:00 fredag.

Rigtig god sommer 🙂

Varsling om prisændringer på SMS sendt til Danmark pr. 1. juli 2021

Teleselskaberne har valgt at indføre markante prisstigninger på alle netværk i Danmark.

Når du sender SMS-beskeder gennem et Compaya system (CPSMS.DK/SMS1919) eller via vores API, fordeles SMS-trafikken gennem et teleselskab for at nå den rette modtager. Teleselskaberne udgør derfor et nødvendigt mellemled i denne trafik, og SMS-priserne på det danske marked kontrolleres således af teleselskaberne.

De fire store danske teleselskaber med eget netværk (TDC Group, Telenor, Telia og 3 Danmark) har nu efter mange år uden prisstigninger besluttet at hæve deres SMS-priser i Danmark betydeligt, med virkning fra 1. juli 2021. Vi har ingen indflydelse på denne beslutning, og prisstigningen vil ramme hele SMS-branchen og vil derfor påvirke alle udbydere af SMS-trafik i Danmark.

Problemer med ITEMAs email servere

ITEMAs mailservere er desværre nede og derfor er det pt. ikke muligt at sende eller modtage emails. Vi arbejder naturligvis på at få serverne i luften hurtigst muligt.  Det har pt. lange udsigter da problemet er omfattende og vi stadig undersøge hvordan vi kan genskabe serverne.

Sideløbende med fejlsøgning på vores exchange servere arbejder vi på at flytte dig til Microsoft 365 så du kan modtage og sende mails. Du vil blive kontaktet i forbindelse med opsætning af din maskine til Microsoft 365. Så snart vi har vores exchange serverer i luften igen vil vi eksportere dine gamle mails til Microsoft 365.

Vi beklager ulejligheden og de gener dette medfører.

ITEMA ApS

ITEMAs telefonileverandør har problemer i dag

Periodisk afbrudte opkald på TDC’s mobilnet

Kære Kunde,

Der er i øjeblikket en fejl på TDC’s mobilnet som gør, at alle der benytter dette kan opleve periodiske afbrydelser af opkald.
TDC er opmærksomme på fejlen og arbejder i øjeblikket på en løsning.

Vi vil sørge for, at give en status når der er nyt fra TDC.

Vi beklager de gener det kan medføre.

Venlig hilsen
Flexfone Support

Offboarding af fratrådte medarbejdere

For at sikre at du som kunde får opsagt licenser og adgange til virksomhedens ressourcer når en medarbejder fratræder, kan du nu udfylde en formular. Klik her for at komme til formularen.

Planlagt nedlukning af services i datacenter

Vi planlægger haste nedlukning af services i vores datacenter kl. 17:00 i dag den 09-03-2021.

Ingen mails går tabt under nedlukningen.

Vi forventer at services i vores datacenter er oppe igen kl. 22:00

Global Connect internetforbindelse til ADEO datacenter ustabil

Vi afventer en melding fra Adeo datacenter omkring hvad der forårsagede internetforbindelsen røg og efterfølgende er noget ustabil.

Det ser ud som om at der er adgang men med nedsat hastighed på ca. 33%.

Denne gang er det desværre helt ude af ITEMAs hænder at få en stabil internetforbindelsen i luften igen.