NYHED – Fri Support Aftale FSA

Som noget nyt indfører ITEMA FSA modellen hvor du som kunde kan få fri support på de computere, Mac eller PC, som er omfattet af FSA aftalen. Du betaler kun DKK 500,- om måneden pr. computer også kan medarbejderen ringe og få alt den hjælp der er behov for.

Har du lyst til at høre mere så ring på vores hovednummer 88 80 88 88 og tryk 2 for at komme til salg.

Alle priser er ex. moms

ITEMA går på sommerferie i ugerne 27 til 32

Bare rolig vi er her stadig til at hjælpe dig men med nedsat bemanding. Du kan derfor forvente lidt længere responstid end normalt.

Vores åbningstider er stadig 8:30 til 16:30 mandag til torsdag og 8:30 til 16:00 fredag.

Rigtig god sommer 🙂

Varsling om prisændringer på SMS sendt til Danmark pr. 1. juli 2021

Teleselskaberne har valgt at indføre markante prisstigninger på alle netværk i Danmark.

Når du sender SMS-beskeder gennem et Compaya system (CPSMS.DK/SMS1919) eller via vores API, fordeles SMS-trafikken gennem et teleselskab for at nå den rette modtager. Teleselskaberne udgør derfor et nødvendigt mellemled i denne trafik, og SMS-priserne på det danske marked kontrolleres således af teleselskaberne.

De fire store danske teleselskaber med eget netværk (TDC Group, Telenor, Telia og 3 Danmark) har nu efter mange år uden prisstigninger besluttet at hæve deres SMS-priser i Danmark betydeligt, med virkning fra 1. juli 2021. Vi har ingen indflydelse på denne beslutning, og prisstigningen vil ramme hele SMS-branchen og vil derfor påvirke alle udbydere af SMS-trafik i Danmark.

Problemer med ITEMAs email servere

ITEMAs mailservere er desværre nede og derfor er det pt. ikke muligt at sende eller modtage emails. Vi arbejder naturligvis på at få serverne i luften hurtigst muligt.  Det har pt. lange udsigter da problemet er omfattende og vi stadig undersøge hvordan vi kan genskabe serverne.

Sideløbende med fejlsøgning på vores exchange servere arbejder vi på at flytte dig til Microsoft 365 så du kan modtage og sende mails. Du vil blive kontaktet i forbindelse med opsætning af din maskine til Microsoft 365. Så snart vi har vores exchange serverer i luften igen vil vi eksportere dine gamle mails til Microsoft 365.

Vi beklager ulejligheden og de gener dette medfører.

ITEMA ApS

ITEMAs telefonileverandør har problemer i dag

Periodisk afbrudte opkald på TDC’s mobilnet

Kære Kunde,

Der er i øjeblikket en fejl på TDC’s mobilnet som gør, at alle der benytter dette kan opleve periodiske afbrydelser af opkald.
TDC er opmærksomme på fejlen og arbejder i øjeblikket på en løsning.

Vi vil sørge for, at give en status når der er nyt fra TDC.

Vi beklager de gener det kan medføre.

Venlig hilsen
Flexfone Support

Offboarding af fratrådte medarbejdere

For at sikre at du som kunde får opsagt licenser og adgange til virksomhedens ressourcer når en medarbejder fratræder, kan du nu udfylde en formular. Klik her for at komme til formularen.

Planlagt nedlukning af services i datacenter

Vi planlægger haste nedlukning af services i vores datacenter kl. 17:00 i dag den 09-03-2021.

Ingen mails går tabt under nedlukningen.

Vi forventer at services i vores datacenter er oppe igen kl. 22:00

Global Connect internetforbindelse til ADEO datacenter ustabil

Vi afventer en melding fra Adeo datacenter omkring hvad der forårsagede internetforbindelsen røg og efterfølgende er noget ustabil.

Det ser ud som om at der er adgang men med nedsat hastighed på ca. 33%.

Denne gang er det desværre helt ude af ITEMAs hænder at få en stabil internetforbindelsen i luften igen.

Forsinkelse på levering af emails

Vi oplever pt. lidt forsinkelser på levering af e-mails til vores serverer. Alt skulle være tilbage til normalen indenfor et par timer.

Hurtigere respons og bedre kommunikation

Vi har implementeret et ticket system som gør håndtering af opgaver nemmere for dig som kunden og samtidig hæver informationsniveau. Det betyder at når du skriver til helpdesk@itema.dk med en problemstilling, vil du modtaget en mail som bekræfter at vi har modtaget din problemstilling. Når opgaven er tildelt en konsulent vil konsulent kontakt dig ved at opdatere din ticket eller ringe til dig.

Altså! du bedes fremover skrive til helpdesk@itema.dk med dine it-udfordringer. Du er naturligvis også stadig velkommen til at ringe på vores hovednummer 88 80 88 88 og tryk 1 for teknisk hjælp.

Vi ser frem til at yde endnu bedre support med vores nye helpdesk system.