Statusopdatering på nedbrud

Fredag
07:00 Nedbrud opdages.
07:00 Fejlsøgning på nedbrud startes.
08:30 Forbindelse mellem Telia og ADEO datacenter nede.
08:40 Forbindelse mellem Telia og ADEO datacenter oppe.
08:45 SAN bliver fyldt og går i “read only” tilstand.
08:55 Restore af data fra backup og SAN i “read only” tilstand etableres.
18:00 Webservere i luften (hjemmesider og shops mm.)
21:00 50% af alle mail bokse i luften med nedsat hastighed.

Lørdag
01:30 85% af alle mail bokse i luften med nedsat hastighed.
07:00 Fejlsøgning på mail-boks DB3 som ikke vil starte.
11:00 Start Scan af mail-boks DB3.
14:00 Kopiering af mail-boks DB3 til backupmedie start.
15:50 Kopiering af mail-boks DB3 til backupmedie færdig.
16:00 Restore af mail-boks DB3 fra backup.
16:00 Klargøring af primært storage og livemigration af virtuelle servere.
16:30 Primær storage i drift igen og
16:30 Migration af servere påbegyndes.
17:30 Forventet Restore af mail-boks DB3 fra backup færdig.
18:30 Mount af mail-boks DB3.
19:00 Alle mail-bokse i luften med nedsat hastighed.

Søndag
01:00 Alle servere forventes i luften med delvis nedsat hastighed.

Mandag
04:00 Forventes normal drift.

OBS: Ingen data eller mail forventes tabt under nedbrud. Der er tale om store mængder data som skal genskabes og grundet det midlertidige design af vores datacenter tager dette desværre lang tid.

I forbindelse med planlagt skift fra Telia til ADEO datacenter løb vores primære storage tør fra ledig plads grundet en designfejl. Det resulterede i en “read only” tilstand på vores primære storage. Derfor måtte vi b.la. genskabe fra backup og flytte ALLE servere til et langsommere sekundært storage. Vi har bestilt endnu et SSD storage som skal bruges i forbindelse med skifte fra Telia til ADEO så vi undgår at havne i en ligende situation. Det nye hurtige SSD storage kommer til at indgå i det endelige design som redundant storage til vores primære storage. Derved opnår vi højere oppetid.

Vi beklager meget de gener det har medført.

Har du spørgsmål til ovenstående eller problem er med at komme på systemet er du meget velkommen til at kontakte Jesper Egedal på 20332666.

Med venlig hilsen